Messe 2011 - Nowości AVID!

Pro Tools MP 9 + Fast Track Ultra
Pro Tools MP 9 + Fast Track Pro
Pro Tools MP 9 + Mobile Pre v2


Po sukcesie zestawów z Pro Toolsem SE czyli Avid Recording, Vocal i Studio przyszedł czas na kolejne zestawy z tą popularną platformą DAW. Tym razem Avid zdecydował się wypuścić bardziej zaawansowane interfejsy audio USB wraz z odświeżoną wersją Pro Tools M-Powered 9. Nowa dziewiątka M-powered jest teraz kompatybilna z Windows 7 oraz OS X 10.6.2 lub wyższy. Tak jak poprzednie wersje pro toolsa M-powered będzie pracowała tylko z interfejsami M-audio. W nowej dziewiątce mamy możliwość zmiany parametrów pitch i time w trakcie przetwarzania w Elastic Pitch i Elastic Time, automatyczną kompensacje opóźnienia oraz eksport audio do MP3. Do dyspozycji będzie 48 ścieżek mono/stereo do nagrywania, edycji, i miksowania przy przetwarzaniu 24bit/96kHz oraz ponad 70 wtyczek. Na razie nowa dziewiątka M-powered będzie dostępna w zestawach z Fast Track Pro, Fast Track Ultra i Mobile Pre v2 ale nowy Pro Tools MP 9 oprócz zestawów będzie dostępny również osobno oraz jako upgrade do Pro tools MP 8.

Jest też wspaniała wiadomość dla użytkowników Pro Toolsa MP 8. Ci którzy kupią i zarejestrują pełną wersję Pro Tools MP 8 lub update Pro Tools MP 8 począwszy od 5 marca 2011 lub po tej dacie otrzymają Pro Tools MP 9 za darmo!

Dowiedz się wiecej o Pro Tools MP 9





 
VENOM

Venom to pierwszy 49 klawiszowy syntezator z Avida. O jego charakterze decyduje połączenie klasycznych analogowych brzmień syntezatorów z nowoczesnym przetwarzaniem cyfrowym. Z takiego połączenia można się spodziewać spektakularnych efektów i właśnie Venom dzięki swoim możliwościom dostarcza niespotykanych wrażeń. Brzmienia które można w łatwy sposób kreować są nowoczesne i potrafią być bardzo drapieżne. Nie brakuje im też tzw analogowego brudu i ekspresji.  Analogowi muzycy docenią łatwy dostep do parametrów brzmienia za pomoca 4 kontrolerów do którym można szybko zmieniać parametry bocznymi kursorami. Ci którym to nie wystarcza maja do dyspozycji programowy edytor Vyzex Venom. Dzieki temu narzędziu możliwości kreowania brzmień są ograniczone tylko wyobraźnią muzyka. Venom 12 głosowa polifonię. Każdy głos posiada: 3 oscylatory z 41 przebiegami waveform, 53 brzmienia perkusyjne oraz brzmirnia FM, modulatory, Filtr z funkcą Tube saturation Resonant multimode o przełączalnej charakterystyce, 3 generatory obwiedni AHDSR, 3 generatory LFO. Venom wyposażono w 4 częściowy Multitimbral z niezależnymi sekwencerami z funkcją MIDI-sync phrase.  Domyslnie na pokładzie mamy 512 brzmień Single oraz 256 Multi. Dodatkowo są 2 globalne szyny efektowe, efekty Reverb, Delay, Chorus, Flanger, Phaser, Blok efektowy Insert (1 na partię Multitibral) z efektsami Compression, EQ, Distortion, Bit Reduction, Decimation. Pokładowy klasyczny arpeggiator ma możliwość przełączania paternów, tap-tempo oraz ręczną kontrolą BPM. Mamy trez wbudowany interfejs audio 2x2 pracujący na złaczu USB 2.0 z przetwarzaniem 24-bit/44.1 kHz. Monitory podłączymy przez 2 wyjścia TS 1/4" a do interfejsu wepniemy się 2 wejściami Aux RCA, wejściem Instrument TS 1/4" lub wejście mikrofonowym TRS 1/4". Pedały nożne wepniemy w złacza Expression TRS 1/4" i Sustain TS 1/4". Venom ma też złącza MIDI oraz standardowe kontrolery pitch bend i modulation.
 

 


ELEVEN RACK


Eleven Rack to urządzenie, o którym większość gitarzystów wyraża się w samych superlatywach. O jego wartości decyduje szeroko pojęta wszechstronność zastosowań. Eleven Rack dzieki pokładowemu DSP może pracować jako przedwzmacniacz, procesor efektów, symulator wzmacniaczy, kolumn i mikrofonów. Do tego można go używać jako interfejs audio/MIDI i DSP-akcelerator w systemie Pro Tools LE, który dostajemy w zestawie. Jak na jedno urządzenie dla gitarzysty to naprawdę sporo. Eleven Rack bazuje na algorytmach doskonałej wtyczki Eleven. Mamy tu cały zestaw wzmacniaczy, kolumn i mikrofonów. Jako interfejs audio obsługuje do 8 kanałów jednocześnie nagrywając w wysokiej rozdzielczości audio do 24-bit 96 kHz. Jednorazowo nagramy do 3 ścieżek naraz (jedna ścieżka z samą symulacją, druga to efekt a trzeci ślad do reampingu). Duży wyświetlacz w jasny i intuicyjny sposób wyświetla czystki potrzebne parametry. W związku z tym, że urządzenie ma tez pracować na scenie zrezygnowano w Elevenie ze skomplikowanych menu. Pod wyświetlaczem jest 6 gałek, które służą do regulacji parametrów a do edycji brzmienia wchodzimy wciskając przycisk Edit/Back a przyciskiem Save zapisujemy zmiany. Na przednim panelu mamy dedykowane przyciski Dist, Mod, Delay, Rev, FX1, FX2, które służą do włączania i wyłączania konkretnych efektów. Możliwości brzmieniowe są ogromne. Do wyboru mamy niezliczoną ilość kombinacji wzmacniaczy, kolumn, mikrofonów i efektów. Pełna listę można znaleźć tutaj. Avid przedstawił także rozszerzenie Eleven Rack Expansion Pack o nowe emulacje wzmacniaczy, kolumn i efektów. Poniżej znajduje się pełna lista. W Elevenie znajdziemy wszystko co gitarzysta i nie tylko gitarzysta mógłby potrzebować. Jest więc preamp mikrofonowy XLR z regulacją Gain, zasilaniem Phantom i Padem -20dB do nagrania brzmienia z prawdziwej paczki lub do podłączenia pickupa w akustyku. Wejście gitarowe True-Z automatycznie reguluje impedancję wejściową do wartości, jaką ma emulowany wzmacniacz lub efekt! Dzięki temu mamy wrażenie, że rzeczywiście podłączamy się do prawdziwego urządzenia a nie do cyfrowego algorytmu. Pen integrację z systemem gitarzysty zapewniają złącza MIDI, pętla efektowa, wejście Footswitch, wyjścia XLR i TRS, zlacza SPDIF, zlacza AES EBU i złącze USB

Eleven Rack Expansion Pack

New amp emulations:
• Blue Line Bass (based on the 1969 Ampeg SVT* head)
• J45 (based on the 1965 Marshall JTM45* head)
• Black SR (based on the 1965 Fender Super Reverb* combo amp)
• MS-30 (based on the 1993 Matchless D/C-30* combo amp)
• Plexiglas Vari (based on the 1967 Marshall Super Lead "Plexi"* head with Variac modification)
• Plexiglas 50W (based on the 1968 Marshall Super Lead 50W* head)
• RB-01b (based on the Bogner Ecstasy 101B* head)
• Custom Modern Clean Amp
• Custom Modern Super Overdrive
• Custom Modern 800
• Custom Vintage Clean
• Custom Vintage Overdrive
• Custom Bass
New speaker cabinet emulations:
• 8x10 Blue Line (based on an Ampeg SVT* 8x10 with "towel bar")
• 4x10 Black SR (based on a Fender Super Reverb* 4x10 with CTS Alnico* speakers)
• 4x12 Green 20W (based on a Marshall* 4x12 with Celestion Heritage G12M* speakers)
• 4x12 65W (based on a Marshall* 4x12 with original issue Celestion G12-65* speakers)
• 2x12 B30 (based on a Bogner* 2x12 with Celestion Vintage 30* speakers)
• 2x12 Silver Cone (based on a Roland JC-120* 2x12)
• 1x15 Open Back (based on an Ampeg Reverberocket* 1x15 with Jensen C15N* speaker)
• 1x8 Custom
New effects emulations:
• Parametric EQ (4-band)
• Dynamic (Stereo) Delay
• Dyn3 Compressor/Limiter
• Multi-Chorus
• Custom Distortion
• White Boost Overdrive (based on the Xotic RC Booster
 
 
o nas  |  aktualności  |  artykuły  |  testy  |  sklepy  |  logowanie  |  kontakt  | 
copyright  Music Info 2009