Studyjne monitory z serii HRmkII Mackiego są wyjątkowe. Wykorzystują do reprodukcji basu rzadko spotykaną w sprzęcie studyjnym technologię membrany biernej. Zamiast otworów bass-reflex za wzmocnienie dolnego pasma jest odpowiedzialna umieszczona we wnętrzu obudowy zamkniętej membrana o dużej powierzchni. Ruchy tej membrany wzmacniają najniższe częstotliwości. W typowych rozwiązaniach zazwyczaj stosuje się otwory bass-reflex, które dostraja się do częstotliwości zbliżonych do częstotliwości rezonansowej obudowy. Nowatorskie rozwiązanie Mackiego eliminuje problem z dmuchającego powietrza z bass-reflexów oraz turbulencje i zawirowania powietrza przy wylotach z otworów objawiające się świszczeniem. Pasywna membrana pozwala także skrócić obudowę a cały monitor jest mniej wrażliwy na niedoskonałości akustyczne pomieszczenia.
Pasywne eliptyczne membrany maja wymiary odpowiednio 6x12" w Hr824mkII i 6x9" w HR624mkII. Bas w monitorach Mackiego charakteryzuje się miękkim brzmieniem, dłuższym czasem wybrzmienia, i jest lepiej kontrolowany w szerokim zakresie. W serii HR mk II niskie tony przetwarzają woofery o średnicy 8.75” w HR 824mkII i 6,7" w HR 624mkII z dużymi ferrytowymi magnesami. Dzięki temu monitory mają odpowiednią masę niezbędną do wiernego przetwarzania basu. W obu monitorach znajdziemy drivery wysokotonowe wykonane z tytanu o średnicy 1" z magnesami neodymowymi i polipropylenowym zawieszeniem. Wyposażenie monitorów HRmkII jest kompletne. Do dyspozycji jest 3-pozycyjna regulacja charakterystyki basu zależnie od ustawienia kolumn w pomieszczeniu, 3-pozycyjny przełącznik odcięcia najniższych częstotliwości i 3-pozycyjna regulacja wysokich tonów. Ogromną uwagę Mackie poświęciło obudowom monitorów. Zostały wykonane z 19mm płyty MDF i posiadają
dodatkowe wzmocnienia poprawiające sztywność. Przedni panel został wykonany z aluminium i specjalnie wyprofilowany w oparciu o technologię
Zero Edge Baffle™, która minimalizuje ugięcie fal dźwiękowych na brzegach monitorów i zapewnia doskonałą propagację dźwięku. Monitory z Serii HRmkII to pierwsza liga w jakości brzmienia, o czym świadczy nadany im niezależny certyfikat
THX pm3 do profesjonalnej produkcji audio/video.
THX pm3 - najwyższe stadnardy produkcji audio/video
THX jest systemem certyfikacji sprzętu oraz instalacji do reprodukcji dźwięk i obraz stworzony w 1982 roku przez Thomlinsona Holmana pod kierownictwem firmy Lucasfilm. System ten precyzyjnie standaryzuje warunki projekcji i odsłuchu produkcji audio/video, a jego celem jest wierność reprodukowanego dźwięku i obrazu w salach oznaczonych znakiem THX. Holman postanowił opracować standard podczas przygotowywania ścieżki dźwiękowej do filmu Gwiezdne wojny: część VI - Powrót Jedi, by była odtwarzana w kinach tak samo, jak w
sali zgraniowej. Dzisiaj certyfikowane studia THX pm3 posiadają takie firmy jak Sony Computer Entertainment, Cleveland Institute of Music i Fox Studios. Studia te są wykorzystywane są do profesjonalnej produkcji muzycznej w tym:
- authoring i miksowanie gier i scieżek dźwiękowych
- miksowanie i udźwiękowianie filmów
- authoring i remixy ścieżek dźwiękowych na Blu-ray i DVD
- kontrola jakości nagrań Blu-ray i DVD
- odsłuch master control w produkcji telewizyjnej
- produkcje muzyczne surround 5.1 i 7.1 wysokiej rozdzielczoćsi dla DVD-A i SACD
Standardy studia THX rygorystycznie określają takie parametry jak akustyka pomieszczenia, poziom tła i klasa wykorzystanych urządzeń. Wszystkie komponenty użyte do produkcji muzycznej w takim studiu muszą pochodzić z listy urządzeń posiadających certyfikat THX. Do tej listy zaliczają się również referencyjne monitory Mackie z serii HR MKII które spełniają te najbardziej rygorystyczne wymagania!
Dowiedz się więcej o standardzie THX pm3 !
HR 824 MK II
- monitor aktywny z wysoką rozdzielczością przetwarzania dźwięku
- superpłaska charakterystyka 37 Hz to 20 kHz ±1.5 dB
- precyzyjny woofer niskośredniotonowy 8.75'' z cewką 40mm, kosz odlewany ze stopu magnezu, ekranowany
- driver wysokotonowy 1'', z magnesem neodymowym, tytanowy, chłodzony ferrofluidem, polipropylenowe zawieszenie, ekranowany
- końcówki mocy 150W LF / 100W HF pracujące w klasie A/B
- crossover 1,9kHz Linkwitz-Riley, 24 dB/oct, modyfikowany
- aluminiowa płyta czołowa Zero Edge Baffle,
- pasywny woofer 6x12" zapewniające zejście basu do 35Hz
- 3-pozycyjna regulacja położenia monitora w pomieszczeniu Acoustic Space
- 3-pozycyjny filtr Lo Cut 37/47/80Hz
- 3-pozycyjny filtr półkowy do wysokich tonów -2/0/+2dB dla 10kHz
- symetryczne wejścia XLR i TRS, niesymetryczne RCA
- niezależna detekcja przesterowania dla niskich i wysokich częstotliwości
- Zabezpieczenie temperaturowe
- mutowanie sygnału podczas włączania 5s
- niezależne zabezpieczenie przetworników
- ekskluzywne wykończenie lakierem fortepianowym
- certyfikat THX pm3
Czytaj test monitorów Mackie HR 824mkII
HR 624 MK II
- monitor aktywny z wysoką rozdzielczością przetwarzania dźwięku
- superpłaska charakterystyka 49 Hz - 20 kHz ±1.5 dB
- zniekształcenia < 0.035%
- precyzyjny woofer niskośredniotonowy 6.7'' z cewką 32mm, kosz odlewany ze stopu magnezu, ekranowany
- driver wysokotonowy 1'', z cewką 25,4mm, z magnesem neodymowym, tytanowa kopółka, chłodzony ferrofluidem, polipropylenowe zawieszenie, ekranowany
- końcówki mocy 100W LF / 40W HF pracujące w klasie A/B
- crossover 3kHz Linkwitz-Riley, 24 dB/oct, modyfikowany
- aluminiowa płyta czołowa Zero Edge Baffle,
- pasywny woofer 6x9" zapewniające zejście basu do 45Hz
- 3-pozycyjna regulacja Acoustic Space do położenia monitora w pomieszczeniu
- 2-pozycyjny filtr Lo Cut 49/80Hz
- 3-pozycyjny filtr półkowy do wysokich tonów -2/0/+2dB dla 10kHz
- symetryczne wejścia XLR i TRS, niesymetryczne RCA
- niezależna detekcja przesterowania dla niskich i wysokich częstotliwości
- Zabezpieczenie temperaturowe
- mutowanie sygnału podczas włączania 5s
- Niezależne zabezpieczenie przetworników
- ekskluzywne wykończenie lakierem fortepianowym
- certyfikat THX pm3